שיווק גאוני ״אני הולך״…
יש בעלי עסקים שחושבים שהם יודעים שיווק ומכירות – אבל לא מצליחים להתרומם,
ויש בעלי עסקים שהם גאונים בשיווק – והם אפילו לא יודעים את זה.
הדוגמה הכי מוצלחת לזה, לדעתי, היא מוכר הארטיקים האייקוני והמפורסם שצועק (שלא לומר – מאיים): ״אני הולך״.
בקליפ המוסיקלי המדליק הבא תוכלו לגלות איך כל משפט שלו הוא הברקה שיווקית, המבוססת על חוקי השיווק המוכרים.
החל מה״אני הולך״ המפורסם, שמפעיל את ה-F.O.M.O המפורסם (הפחד ״לפספס״), דרך עיקרון הנדירות והמחסור, ועד למיתוג ברור ומבדל.
משפטים נוספים כמו ״ילדים לבכות לאמא״ מעידים כי הוא יודע היטב מי הצרכן המחליט (והמשלם) – אבל גם מי הצרכן הסופי, זה שמפעיל את הלחץ על המחליטן, ויוצר את מה שאנשי השיווק קוראים PUSH.
״אמא, הילד שלך מתייבש, תקני לו ארטיק, הוא מאבד נוזלים״ – טוב, נו זה גאוני. פניה לליבה הרחום והדואג של אמא, תוך הפעלת לחץ רגשי – יחד עם ציון יתרון מעשי ואמיתי של המוצר.
״לא ליצור עלי לחץ״ – בניית רושם של מוצר מצליח ומבוקש שיש לו הרבה דורשים, וניצול ״יתרון העדר״ – אם יש לחץ סימן שיש הרבה קונים, אם יש הרבה קונים סימן מוכח שהמוצר טוב.
כנ״ל גם לגבי ״הלו גברת, הסחורה נגמרת״.
״חפשו אותי באינטרנט – דבליו דבליו דבליו, אני הולך, נקודה סי או איי אל״ – חיבור לדיגיטל, לטכנולוגיה – ולמדיה החדשה.
ואולי העיקרון החזק מכולם, העיקרון שמנצח כל תחרות כמעט: הומור.
זה גם זכיר, זה גם מתחבב וגורם לרצות עוד ועוד מזה, זה גם מבדל, ובעיקר – זה קליל ולא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות.
אז האם ה״אני הולך״ למד שיווק?
לא יודע… אולי הוא משווק טבעי.
ולכל מי שזה לא טבעי בשבילו – אל דאגה.
זה בהחלט ״תכונה נרכשת״ – ואני אשמח לעזור…
לקבלת טיפים ומידע בנושא השפעה ושכנוע, הכנס פרטיך בטופס:
השאירו תגובה
Want to join the discussion?Feel free to contribute!